Google+

lördag 9 juli 2011

Skapande

Idag ska det städas och möbleras om här hemma. Efter det så kommer jag börja skapa. Har haft en idé under lång tid och det är att påbörja ett bokprojekt. Alltså skriva en bok. Visserligen har jag haft de tankarna länge. Har även skrivit på två andra saker, men det har inte känts rätt. Nu har jag hittat min nisch. Och jag vet att det kommer bli bra, bara jag sätter igång. Har gjort en massa bakgrundsarbete och kollat upp en massa fakta. Nu återstår bara skrivandet. Ett skrivande som kommer ta tid, men det får det göra. Målet är att skriva 20 000-60 000 tecken per dag. Kan jag hålla det så är det kanon.

Vad den ska handla om kommer jag att avslöja lite längre fram. Kan dock säga så mycket att det blir krig, kärlek och massa intriger från en svunnen tid. En tid som vi alla kanske har haft drömmar om att få uppleva. Jag tror dock inte många skulle vilja levt då. Människolivet var inte prio ett om man säger så. Utan ens liv var enormt utsatt om man rörde sig i de kretsar jag kommer skriva om. ;)
Varför jag går ut med detta här, är bara för att jag ska sätta lite press på mig själv. Så ni får gärna heja på mig under tiden. :)

3 kommentarer :

  1. Duracellkaninen9 juli 2011 kl. 10:28

    Lycka till, du kommer klara av det alldeles utmärkt. Har sett lite av dina tidigare alster och dom har varit otroligt bra

    SvaraRadera
  2. Kul! :) Jag lovar att läsa sen då (y) Så att du vet att du måste lyckas annars blir jag inte glad ;)

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)