Google+

söndag 10 juli 2011

Iphone problem



Jag har ingen Iphone själv, utan kör Android. Men mina döttrar och älsklingen har Iphone. Min ena dotter skulle lägga till nån ringsignal för ett bra tag sen och då försvann 7 musikalbum som hon hade lagt till, bara sådär. Nu under de senaste 2 veckorna har jag sett på min twitter att folk med Iphone har förlorat en massa annat när de lägger till saker. Det har försvunnit både kontakter och all musik. Nu i morse var det en som skulle uppdatera sin Iphone och då försvann 100 appar och 300 låtar.
Jag är lite av en tekniknörd och skulle väldigt gärna vet varför sånt försvinner på Iphones när man gör vissa grejer. Det verkar så otroligt ologiskt. Så du som har ett svar, skriv gärna här och berätta. :)

Idag är det tvättardag. Så nu ska det tvättas så det ryker ur maskinerna. :) Min ena dotter och hennes kille sov över här igår och de ligger fortfarande och trynar. Så jag får ta det lite lugnt innan jag drar igång. Vill ju inte väcka dom. :)

3 kommentarer :

  1. Problemet löst. Alla ni med Iphones ska synka den i Iphones så ofta ni kan. Då sparas en fil ner på er dator som sen Itunes använder för att kunna lägga tillbaka sånt som gått förlorat.

    Alltså, du måste sitta vid den dator du brukar synka din Iphone med. Det är där din info finns. Gör du inga synkningar och köper massa appar och musik på Itunes och sen får frågan om du vill uppdatera programvaran i din Iphone så försvinner dom i uppdateringen. Synkningen är A och O med Iphone om man inte vill förlora data.

    För en windowsnörd som mig är detta helt obegripligt. Men å andra sidan inte helt förvånande då jag vet hur Apple jobbar. Användarvänliga har de aldrig varit. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har precis beställ ten Iphone :)

    SvaraRadera
  3. Jag har precis beställ ten Iphone :)

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)