Google+

måndag 4 juli 2011

Idioter till bloggare.

Jag kan säga att jag läser en hel del bloggar under en vecka. Det som irriterar mig allra mest är att många av de största bloggarna utmålar sig till kändisar. Hur fan kan man utmåla sig till kändis när man bara är bloggare med några tusen läsare? Vad har de gjort för att få titulera sig kändisar egentligen enligt dom själva? Nån jävla inbillad kändisskap av förvuxna fjortisar. Helt sjukt.
Bara för man har en blogg som blivit populär så innebär inte det att man är kändis. För att överhuvudtaget få titulera sig kändis bör man ju ha gjort något. Det blir man inte per automatik bara för man har 50 000 fjortisar som skriver kommentarer på sin blogg. Så otroligt töntigt. Hahaha...

I början på 2000-talet hade jag Sveriges största oberoende jaktsite, med över 600 000 besökare per år. Den största hade 900 000 och var jägareförbundets hemsida. Jag for på mässor och folk dunkade mig i ryggen och tyckte det var kul att träffas. Mer än så var det inte. Men kändis blir man inte för så lite. Inte ens på sin egen gata. Kom igen om du skrivit tio böcker som sålt bra, eller vunnit VM i konståkning eller vad som helst där du med kropp, sinne eller kreativitet har skapat nåt eget och med egna medel. Då kan vi diskutera kändisskapet. :)

Ha en fin dag där ute. :)

7 kommentarer :

  1. Haha, vilken tur för mig då som ska vara så skapande och kreativ och bli en kändis :O Haha, nej men du har helt rätt i det du skriver. Men typ Blondinbella som skapat mycket hon är ju bloggare och kändis... Faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Kändis för mig är att vara känd. Och man är ju känd om de flesta vet vem man är. Vet inte vilka du syftar på. Men kändis är ju bara någon som är känd. "Kändis är slang för en person som är allmänt känd i en stor del av samhället."

    SvaraRadera
  3. Överdriver du inte lite? En kändis är väl ändå någon som folk känner igen. En offentlig person typ.. och alla de där storbloggarna som har 100 tusentals läsare i veckan är ju sådana som folk känner igen.. Fast jag håller ändå med dig om att det är sjukt. Tycker också man borde ha gjort något för att förtjäna att få den uppmärksamheten. Dock vet jag inte om den där uppmärksamheten verkligen är så bra..jag menar hur kul kan det egentligen vara att vara kändis.

    SvaraRadera
  4. svar till S A N N A S . R U M - Au Pair i London; har inget med åldern att göra. De flesta i min generation var med och startade internet och format det till vad det är idag. Vi är den köpstarkaste gruppen på nätet idag och de som investerar mest i olika applikationer. De flesta som startade bloggsfären är de i min generation. Du nämner två bloggerskor. Men de andra 100 då som anser sig vara kända? Ingen jävel vet vem dom är förutom sina läsare. Blondinbella har dessutom mer och mer gått över till ett annat kändisskap på grund av sina affärer. Den mer solida delen av ett kändisskap,. Kissie kan jag lova att det inte är många som känner igen förutom 13-20 åringar, alltså 8-10% av befolkningen. Av dem är det kanske 50% som skulle känna igen henne. :)
    Sen en sak till, jag retar mig på vilket fenomen jag vill på min blogg och kommer göra det i fortsättningen med. :)

    SvaraRadera
  5. Finns väl bara en som är känd för ingenting, Paris Hilton xD

    SvaraRadera
  6. Finns väl bara en som är känd för ingenting, Paris Hilton xD

    SvaraRadera
  7. Kändis för mig är att vara känd. Och man är ju känd om de flesta vet vem man är. Vet inte vilka du syftar på. Men kändis är ju bara någon som är känd. "Kändis är slang för en person som är allmänt känd i en stor del av samhället."

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)