Google+

onsdag 6 juli 2011

Grus i maskineriet. :(

Skulle kommit en videoblogg här för en stund sen, men får fan i mig inte ljudet att synka. Måste titta över detta lite närmare. Nu orkar jag inte, blir bara förbannad på det. :)

Så jag får skriva lite istället. Tänkte ta upp lite hur du skaffar besökare till din blogg. Bästa sättet är att helt enkelt gå in på andras bloggar och kommentera. Givetvis ska du in på stora bloggar och skriva, men även såna som passar dina intressen och det du brinner för. Kan även gå in på forum för sånt du gillar och skriva. Det viktiga är att du skriver kommentarer som är någotsånär seriösa och handlar om det inlägget handlade om. Skriv aldrig: "gå in på min blogg, den är bäst" Det är så fruktansvärt noobish och fjortisaktigt och resulterar i att ingen går in på ett sånt spam. :P

Sen vill jag poängtera att ni som bloggar skaffar twitter omgående om ni vill ha läsare snabbt. Folk som nu skaffar twitter kommer ligga långt före alla andra, när twitter blir som det är i USA, gemene man har twitter och använder det dagligen. Här är det mest media,tv,journalister,politiker och kändisar som har det. Men nu börjar det växa även bland vanligt folk. Den som inte hakar på nu kommer troligtvis att halka efter då det gäller att skaffa sig kontakter på twitter som kan generera besökare till din blogg. ;) Jag är övertygad att nästa storbloggare efter Kenza är minst lika aktiv på twitter som på sin blogg. Då kan du direkt snacka med din idol-bloggare. ;)

Nog om detta nu, ut i sista kvällssolen och njut av värmen. :)

6 kommentarer :

  1. Bra tips! ;) Jag gjorde faktiskt som du sa häromdagen. Jag har skaffat twitter, som du märkt ;) Och det där med att ljudet inte synkar filmen - det händer mig också - vet inte riktigt hur jag ska fixa till det, men får lösa det på något sätt, någon gång (då jag inte är så kunnig på datorer så bör du läsa - aldrig-). *ler*

    SvaraRadera
  2. tack, ja, älska stora speglar :)

    SvaraRadera
  3. tack, ja, älska stora speglar :)

    SvaraRadera
  4. Bra tips! ;) Jag gjorde faktiskt som du sa häromdagen. Jag har skaffat twitter, som du märkt ;) Och det där med att ljudet inte synkar filmen - det händer mig också - vet inte riktigt hur jag ska fixa till det, men får lösa det på något sätt, någon gång (då jag inte är så kunnig på datorer så bör du läsa - aldrig-). *ler*

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)