Google+

måndag 11 juli 2011

Google +


Så har man fått en inbjudan till Google+. Det nya sociala mediet som ska börja konkurrera med Facebook. Jag ville skriva lite om det nu när jag är helt färsk och inte kollat runt på alla funktioner än. Alltså en stämpel i tidsaxeln på vad jag tyckte just nu.
Mediet är just nu bara en beta och det krävs en invite för att få tillgång till just Google+.
Så till mitt första intryck. Då jag jämför Google+ med Facebook så kändes det lite rörigt, men det tog bara någon minut så kändes det helt okej. Jag tycker om Google+ vid första intrycket. Sidan bygger på kretsar. Man kan skapa kretsar och lägga till personer. Den stora gruppen är vänner, men därifrån kan man skapa kretsar om olika saker. Vilket gör att det som skrivs i kretsen stannar där. Jävligt bra kan jag säga. Nu ska jag utforska det mer så återkommer jag med mer info sen.

Du som vill ha en invite kan skriva till mig via mail eller som en kommentar. Jag behöver din mailadress för detta. Sen kommer jag själv välja de som får en invite, för jag vet inte hur många jag kan göra. Är ju noob på Google+ :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)