Google+

lördag 1 oktober 2011

Stödja andra bloggare/siteägare.

Har egentligen ingen lust att blogga idag. Är allmänt seg och trött. Nej, jag har inte varit ute på krogen. Är i princip nykterist, så det är sällan jag är bakis.

Jag satt och funderade lite, det var därför jag släpade mig till datorn. Har Adsense reklam på denna sida plus lite annat. Var inte så länge sen jag la dit det. Har använt det förut, men tyckte att avkastningen var för dålig. Har även använt Adwords några gånger. Det gav en del. Men nu till varför jag släpade mig från sköna soffan till datorn. Om jag själv är inne på en sida som jag gillar och de kör med Adsense så klickar jag alltid på ett par av annonserna som ser intressanta ut. Inte kanske för jag vill handla men för jag vill stödja den son har sidan. Alltså jag använder annonserna som en sorts donation till sidan. Tycker jag är helt okej att göra. För även om siteägaren kanske inte blir rik på sidan så lämnar man ett bidrag som jag vet personen kommer uppskatta.
Sen kan man ju hitta nåt kul också.

Jag vet inte om det är fel eller inte, men jag vill på något sätt bidra till att sidan utvecklas. Hur brukar du själv göra?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)