Google+

söndag 9 oktober 2011

Foursquare

Som nästa sociala nätverk tänkt jag ta upp Foursquare. Den här tjänsten bygger på vart du är. Alltså en tjänst som lokaliserar dig vart du är och sen kan du checka in på dessa platser och skriva om det. Du kan adda vänner, vilket är en klar fördel. Apparna är tydliga och enkla både på Androids och Iphone. 

Mitt första intryck när jag först loggade in på Foursquare för ett bra tag sen var att man kände sig utsatt av att folk visste var man var. Men jag har nu varit aktiv ett tag och tjänsten är ypperligt bra. Jag följer några med. Den som reser mycket och följer folk som också gör det kan detta vara ett otroligt bra arbetsredskap. Man kan få tips på bra matställen på nya platser eller hotell. Sen kan man själv lämna tips om ställena man befinner sig på. Mycket bra! 

Du kan skapa egna platser med hjälp av GPS och sen använda det i ditt flöde. 

Sammanfattningsvis skulle jag vilja säga att jag ändrat mig helt angående Foursquare. Tjänsetn är kanon. mn kan få tipps om nya och roliga ställen genom de man följer. Tips på matställen,affärer, ja allt. Det är dock viktigt att man själv tipsar om man det man "checkar in". Då blir får ens vänner ett klart bättre utbud och du kommer säkerligen få mer kontakter genom att du är flitigt med dina omdömen. 

För att skaffa Foursquare så följ nedanstående länkar. 


Om redan har oursquare och vill följa mig så finns jag här, givetvis följer jag dig tillbaka:

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)