Google+

torsdag 16 december 2010

Kändisar och skumbananer

Tittat runt på en hel del bloggar de sista dagarna. Visserligen har jag några jag följer, men nu har jag tagit ut svängarna rejält. Många bloggar är väldigt trista. Inte för att min är särskilt kul, men nu tänkte jag mer läsmässigt.

Flera av de jag besökt har varit bloggar som fungerat som typ Twitter. Korta meningar vad folk gör just nu. Jätteintressant att veta att Niklas ska gå ner i tvättstugan och hänga tvätt och starta en ny maskin. :S Twittra är bättre för det ändamålet. Man läser två inlägg på en sån blogg och sen försvinner man för alltid.

Twitter är då helt klart bättre för det ändamålet. Twitter trodde många skulle dö ut för nåt år sen. Men jag kan säga att så inte är fallet. :) Twitter lever och frodas.
Jag är ingen bra twittrare. Var inne idag första gången på länge. Jag följer lite kändisar som jag gillar. Barack Obama, Bill Gates, Kylie Minogue, Marcus Birro, Steffo Törnqvist och Rosario Dawson samt några till.

Roligaste kontakten med de jag följer har jag haft med Kylie Minogue. Skrev ett inlägg på ett av hennes twitter. Helt plötsligt damp det ner ett privat meddelande från henne. Var nåt med vädret jag kommenterat och det var i somras när det var som varmast. Hon sa då att det var kul att vi svenskar hade lite värme och att hon längtade hit. Tydligen så trivs hon väldigt bra här. Vi växlade några mess innan hon for iväg på nåt. Klart trevlig.

En annan som är oerhört trevlig är Rosario Dawson, känd från filmerna Sin City och Eagle Eye. Så fort man gör en kommentar på hennes twitter så dimper det ner nåt personligt meddelande. Inget märkvärdigt, men man märker att hon är mån om de som följer henne. Haft några konversationer med henne och en sak är klar, även om hon inte är nån Scarlett Johanson på vita duken så har de där skådisarna häcken full.

Steffo Törnqvist är mycket trevlig, men så är han ju östgöte också. Honom har jag träffat irl då jag var tillsammans med hans kusin. Han och jag brukar prata skumbananer av nån konstig anledning på twitter. Haha...kan bero på att vi båda har en förkärlek till dessa. I somras tror jag det var så damp det ner ett meddelande att han hittat världens godaste skumbananer. I Frankrike. Han lovade att skicka en påse när han kom åt dem igen. Inte fan har jag sett några skumbananer. Så nu idag har jag skickat ett meddelande till herrn att jag vill ha franska skumbananer.

Vi får väl se vad som händer. Får väl duga med Cloettas skumbananer i värsta fall.
Nu är du nog trött på att läsa detta inlägg så jag säger som många andra på sina bloggar:

Ska dricka kaffe och äta en pepparkaka. ;)

5 kommentarer :

  1. Helt klart att du har för lite att göra min herre, men skulle dessa franska skumma bananer dyka upp så kommer jeg hem till östergötland bara för att smaka på dom

    Stefan den onde

    SvaraRadera
  2. Du är alltid välkommen, Stefan. :)

    SvaraRadera
  3. Sitter här med en påse lösgodis men saknar plötsligt skumbananerna... :O
    Intressant inlägg Anders! Ligger själv i startgroparna till en ny blogg så det är kul med lite inspiration! :)

    Mvh Jeff

    SvaraRadera
  4. Oj, vad kul Jeff. Måste jag hålla utkik efter och lägga till den här. :) Du är ju en jäkel på att skriva så det ska bli intressant. :)

    SvaraRadera
  5. Helt klart att du har för lite att göra min herre, men skulle dessa franska skumma bananer dyka upp så kommer jeg hem till östergötland bara för att smaka på dom

    Stefan den onde

    SvaraRadera

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)