Google+

lördag 18 juni 2011

Lite sommar

Just nu har sommaren som skulle vara här insomnat eller vad man ska kalla detta väder. 7-8 grader på nätterna och 12-13 på dagarna är under all kritik. Idag hoppas jag vändningen kommer. Just nu hela 17 grader. WOW!!! Borde varit över 20. :( Förhoppningsvis så kommer sommaren senare. Men det tråkiga är att har det väl börjat med skitväder så verkar det som det ligger kvar och det blir en dålig sommar även i år. Vi får helt enkelt hålla tummarna och tro på en vändning.

Annars så går livet vidare. Knaprar hjärtmedicin och har sprungit på sjukan med ett hjärta som inte vill slå i takt. Sedan på det ha för lågt blodtryck är ingen höjdare. Märkligt att man inte kan medicinera mot det som man kan mot för högt blodtryck. Finns egentligen bara ett sätt att få upp trycket och det är att bli fet. Alltså inget alternativ. Jag håller i alla fall igång med cykling och promenader. :)

Mina döttrar har varit väldigt mycket hos mig den sista tiden. Vilket är väldigt roligt. En del kvällar har det mer liknat en ungdomsgård än ett hem. :)

Idag funderar jag på om jag ska ta mig ner på stan och kolla in cyklisterna som väller in efter en genomförd Vätternrunda. Trots att jag själv bott många år i Motala så har tanken att cykla aldrig fallit mig in. Har jobbat med rundan som funktionär under 25-30 år och då kanske man blir mättad av det jäkla cyklandet. Men staden lever upp under några dygn då över 22 000 ska cykla runt sjön. Sen tillkommer alla anhöriga som strömmar till från när och fjärran. Så det blir ganska tjockt med folk, överallt. Handlarna i stan gnuggar sin giriga händer då detta är den näst största händelsen för dom efter julrushen.

Ni får ha förtröstan med sommaren och hålla tummarna på varmare väder.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)