Google+

måndag 27 juni 2011

Ett hjärta i otakt

Ända sen jag fick min hjärtinfarkt den 12 april så har mitt hjärta slagit i otakt. Det var tal om pacemaker redan dagen efter smällen. Men då mitt hjärta verkade fixa det själv så blev det inte av. Så här efteråt kanske det var fel. För nu har jag problem med att hjärtat inte slår i takt jämt. Det hoppar över nåt slag eller så så slår det ojämnt och inte med den funktion ett hjärta ska ha. Känslan när detta sker är ganska obehaglig. Det gör inte ont, men är riktigt otrevlig. Har haft detta nu ett tag. Så på torsdag kommer jag få ett ekg som ska spela in mitt hjärta under ett dygn. Efter det så kanske det blir operation om det visar sig att inte hjärtat självt klarar att hålla takten i alla lägen.
Hur kul är det att ha en pacemaker egentligen? Fast jag vet att de inte märks utan den ligger dold. Kanske skulle vara skönt och slippa detta orosmoment när hjärtat ballar ur i tid och otid. För hur det än är så är det en extra oro som jag mer än gärna skulle vilja slippa. Så vi får se vad som händer efter att de gått igenom dygnet med dosan med ekget. Vill ha klarhet i vad som är fel och om det går att fixa. Men nu ska jag tänka på annat och försöka fokusera på mitt projekt igen. Kommer skriva mer om det senare i en blogg. :)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)