Google+

torsdag 29 september 2011

Framgång på sociala medier.


Oavsett vilket socialt media du är med på så krävs det att du har folk som följer dig som är intresserade av dig och det du gör. Facebook har blivit hyllad för att man når ut till så mycket folk. Visst det är sant, men om du har folk som fullständigt skiter i vad du har för affärsidéer och intressen förutom att vara på FB så hjälper det inte dig ett dugg. Du kanske skulle få ut mycket mer av din affärsverksamhet att "hänga" på mindre nätverk med likasinnade.

FB har ett problem, det är att de flesta där egentligen inte bryr sig om vad folk har att sälja. Oavsett om det är tjänster eller varor så är "pages" ofta dåligt besökta. Enda undantaget är väl om du har en ultrahip "page". Intresset är svalt och det beror inte på dig utan för att det mesta folk gör på FB är att spela spel, titta på bilder och slänga iväg någon statusuppdatering. Jag gjorde ett experiment för någon vecka sedan på FB som jag kommer gå in på lite närmare senare.

Är du istället på nätverk där du kan finna likasinnade så är det en otroligt mycket större chans till spridning av dina idéer. Dina länkningar kommer öka och det ger mer pengar i slutändan. Jag kommer gå in på vad du som person och idéspruta kan göra för att minska beroendet av FB och se lite vidare än så. För man ju ha ut sina siter eller idéer till så många som möjligt och som ska gilla det man gör. Många har blivit helt lamslagna av FB och är helt handlingsförlamade och har oftast tankarna: Funkar det inte på FB så fungerar det inte någon annanstans heller.
Inget kan vara mer fel. Ett litet socialt media kan vara mer framgångsrikt för dig än något annat media. Allt handlar om vara/tjänst, intresse och intresserade människor. Att hamna bland en massa bild och spel-zombies har inte gjort någon rik.

Nätverk finns det i hundratals och jag kommer gå igenom många här. Så på återseende.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)