Google+

tisdag 20 september 2011

Facebooks skumma affärer.

Idag gjorde jag en mycket märklig upptäckt. Visst vet vi att Facebook spar information, men att de gör det långt efter att du plockat bort informationen visste jag inte. Grejen var den att jag fick nys om att de lagrar redan borttagen information, fast de inte ska göra det så tog jag helt enkelt och försökte regga ett nytt konto på FB. Jag använde mig av en gammal mail-adress som jag haft på FB. Den adressen har varken fungerat som inloggningsmail eller på något sätt varit integrerat med FB, bara varit ditlagd på e-postlistan under några månader. Denna tog jag bort från min profil för över ett år sen. Så vad tror du händer när jag försöker regga mig med denna mail? Jo, Facebook säger att den redan är en giltig Facebookadress. Mission completed and Facebook busted!!

Detta skulle aldrig kunna ske om den inte fanns lagrad i FB databaser. Nu kommer ju frågan. Gör Facebook samma sak med våra bilder, videos och andra alster? De säger att dessa försvinner, men de behålls av Facebook ändå, eller? Jag tycker det känns väldigt olustigt att de lagrar info som jag tagit bort. Vilket gör det omöjligt att kontrollera sina alster på Facebook. Det du lägger upp förblir där. Så även om man tar bort sitt konto så figurera det jag haft där ändå.

 Nu har jag informerat om mitt lilla span och har du liknade saker så skriv gärna en kommentar här.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)