Google+

söndag 20 mars 2011

Vårens ankomst och jävla Microsoft

Igår och idag har det varit verkligen skönt väder. Solen har fullkomligt strålat sönder himlen. Annat var det i fredags när den där förbannade kräksnön skulle komma. Hur nödvändigt var det? 25 cm vit gegga. Usch!!
Nej tacka vet jag detta väder, soligt och 7 grader i skuggan. och på tisdag ska det bli ännu varmare. Mums säger vi. Nu är det vår och vårtecknen finns där. Folk har sett starar, lärkor och tofsvipor och själv såg jag en krokus mot en husvägg igår. :) Sweet!!

Igår kväll så fick jag tydligen ett annat vårtecken på datorn. Microsofts nya sätt att skaffa användare till Windows 7. Har kört min burk nu i 15 månader utan några som helst problem, den har uppdaterats titt som tätt, mest tätt. Startar burken på kvällen och det står att jag har ett falskt operativsystem på datorn. Går in på deras sida och ska försöka rätta till problemet. Tror givetvis detta är ett skämt.

Men när jag inser efter två timmars brottande på Microsofts hemsida att detta var inget skämt. Här sitter jag med ett operativsystem som jag har samma nyckel på både dator och cd och som inte Microsoft inte godtar. Utan dom refererar till att jag ska köpa nåt annat av dom. Är detta en komplott från Microsofts sida att få folk att köpa deras saker? Till slut vart jag så förbannad att jag tog till en programvara som pirater använder för att byta nyckel på en dator. Som tur är hade jag ytterligare en äkta nyckel på samma operativsystem. Tryckte in skiten i systemet och si då fungerade det. Och Microsoft godtog den med. Nu är ju min fråga, hur länge ska detta vara innan de stänger denna nyckel med och vill att jag ska köpa deras varor?

Jag kan lova att jag aldrig kommer köpa en produkt till av Microsoft. Köper jag en ny dator så får de fan i mig få ta bort operativsystemet i butiken så tankar jag ner en olaglig kopia från nätet och blir pirat.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)