Google+

söndag 6 mars 2011

Ett nedlagt spel och sökord.

Nu var det ett tag sen igen. Har kommit på att jag aldrig kommer tjäna pengar på att blogga....hahaha. Antingen är jag för dålig på det eller så skriver jag för sällan. Tror det är båda delarna som stämmer där. Men bloggen får leva kvar och ni som läser(den lilla skaran av tappra)den kommer få lite att flina åt ett tag till.
Varför jag inte skrivit så mycket är bara för att min hjärna jobbar för högtryck med ideér och sånt jag vill få gjort. Jag har just insett möjligheterna med nätet på ett helt annat sätt än förut. Visst jag hade koll på hur man marknadsför sig någorlunda. Hur man ska få ut det man vill få ut. Det har inte varit något problem. Men jag har fått upp ögonen för nåt annat.

Det får man tacka Google Adwords för. Visst deras koncept verkar ju lovärt, men failar major på många punkter. Det spelar ingen roll hur mycket du lägger ner i tid och pengar så kommer dina sökord att på sin höjd hamna på topp tio. Allt väl det, eller är det det? Vore det inte bättre att få in fler besökare på din sida utan att behöva ägna halva den tiden åt att hamna överst på en jävla sökmotor? Alla använder ju faktiskt inte Google. Det jag menar är att även om du är överts på på listan på det sökord som passar dig, så är det inte säkert du får in mycket besökare för det. Det är bara Googles sanning om att det är så, deras affärsidé att det verkligen förhåller sig så som gör att du tror det.

Verkligheten är något helt annat. Kvalité framför kvantitet ger affärerna puschen framåt för dina ideér. Därför har min hjärna nu börjat jobba på ett helt nytt upplägg för att få de besökarna som verkligen är intresserad av det du gör att få dom att återkomma gång på gång. Vad det handlar om är egentligen ganska basic inom nätvärlden, bara det att ingen har utnyttjat det som alla egentligen utnyttjar dagligen. Mer om detta längre fram då jag kan få ner ideérna i jorden och faktiskt jobba upp dem till vad det kan bli. :)

För en dryg vecka sen så avslutade jag min karriär på Tribalwars. Det var med lite vemod jag avslutade V12. Men samtidigt väldigt skönt. Tyvärr så har TW blivit lite för litet i Sverige för att bli intressant nåt mer. För liten krets storspelare som gör världarna otroligt tråkiga. Kanske inte ska säga att jag aldrig mer kommer spela TW, men gör jag det nåt mer så blir det på .net eller på nåt annat sätt. ;) De svenska servrarna har gjort sitt, tyvärr. Tack till er alla som jag spelat ihop med mig under åren, ni är alla underbara människor som lockat fram massor med skratt. Tack för det!!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)