Google+

tisdag 5 april 2011

Våren och lite annat.

Jag sitter och läser folks statusuppdateringar på Facebook. Ibland undrar jag om folk har minne som en sengångare. Våren och framförallt början på den är kall, den är blåsig och väldigt oförutsägbar. Så är det alla år och har alltid varit, med några få undantag. Men folk skriver som det är den första våren de upplevt. Helt sjukt. kan också upplysa om att våren är den årstid som kommer närmast vintern sätt från kylan. man får stå ut med kylan till mitten av maj. Visst det kan bli varmt tidgare, men inget man räknar med. Alla plusgrader över det normala är välkommet. Så sluta tro nåt annat, du lurar bara dig själv.

När vi ändå är inne på Fejjan så är jag makalöst trött på alla som typ skriver: Är du bajsnödig och inte har något toapapper? Sätt upp detta på din status så kanske grannen kommer med papper.
Ja ni fattar vart jag vill komma. Uppmaningar om de mest töntiga saker. En del är säkert godhjärtat, men det låter väldigt lamt i mina öron. Gör en grupp istället så ni likasinnade kan sitta och vänta på toapapper, krama kaktusar, tycka om sina kusiner eller vad det är ni vill att andra ska göra. :)

Sen har jag snackat en del cancer både här och på Spiderwebs Project. Idag kom herr Henrik Schyffert med en uppmaning om att en ny organisation behövde lyftas fram. Ung Cancer heter den och stödjer människor som är mellan 18-30 som har diagnosen cancer. Klart behjärtansvärt som jag tycker ni ska stödja. Som passiv eller aktiv. Syftet är detsamma.

Önskar alla en trevlig kväll och ett god natt när det är dags för det.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Skräpkommentarer belönas med IP-bann. ;)